Патріотичні почуття дітей дошкільного віку засновуються
на інтересі до найближчого соціального, природного і культурного оточення
(сім'ї, батьківського дому, рідного міста, села, країни, традицій та звичаїв
свого народу). Позитивне
ставлення до світу закладається на основі виховання любові та поваги до
найрідніших людей (мами, тата, бабусь, дідусів, братів, сестер), усвідомлення
тісного взаємозв’язку між поколіннями.
Патріотичне виховання
передбачає також ознайомлення дітей дошкільного віку з природою рідного краю.
При цьому акцент вихователі ДНЗ району роблять на красі, розмаїтті, багатстві
та особливостях природного довкілля нашої країни, виховуючи любов до нього.
Дошкільникам дають уявлення про різні типи природних ландшафтів України (гори,
луки, степи, ліси, водойми тощо), її специфічний рослинний і тваринний світ,
визначні природні об’єкти (найбільші річки, озера, найвищі гори, природні
заповідники), характерні для певної місцевості кліматичні умови тощо. Гартування
маленького патріота передбачає роботу з формування уявлень про назви рідного
міста або села, найближчих вулиць, площ, столиці нашої Батьківщини, про її
визначні місця. Також дітей дошкільного віку ознайомлюють із державною
символікою України (прапор, герб, гімн). Цікавою і корисною для них є
інформація про людей, які прославили нашу країну (художників, композиторів,
письменників, винахідників, учених, мандрівників, філософів, лікарів,
спортсменів) та характерні риси українського народу взагалі (миролюбність,
доброзичливість, гостинність, працелюбність, творчість, мудрість тощо).
Ще одним важливим напрямом патріотичного виховання є прилучення дітей до
народознавства — вивчення культури, звичаїв рідного народу шляхом ознайомлення
з характерними ознаками побуту українців (житло, одяг, предмети побуту, народна
іграшка), народних ремесел (гончарство, вишивка, килимарство,
лозоплетіння тощо), символів (верба і калина, вінок, рушник). У формуванні
патріотично налаштованої особистості вагомою є роль народних традицій та
обрядів: вони привертають увагу дошкільників до цінностей предків, створюють
позитивний настрій, розкривають основи правомірної поведінки, навчають
проявляти толерантність щодо всього живого. В процесі ознайомлення з традиціями
і звичаями емоційний досвід дітей збагачується новими враженнями, розширюється
коло їхніх знань про довкілля, зокрема про близьких людей та свою малу
Батьківщину. Залучення дітей до підготовки і відзначення свят народного
календаря пробуджує в них любов до рідної землі, повагу до людей праці, інтерес
до історії своєї країни.
Немає коментарів:
Дописати коментар