Рухова активність дітей протягом дня
Для того, щоб виховання було по-справжньому розвиваючим,
необхідно активізувати діяльність дитини. Звичайно рухова
активність є однією
із необхідних умов
фізичного розвитку дитини.
Рухова активність дошкільника
включає в себе обсяг
різноманітних рухових дій,
які виконуються ним протягом
дня.
Педагоги
ДНЗ повинні спонукати дітей до рухливої діяльності, повсякчас регулювати їхню
активність, та завжди схвалювати прояви самостійності, вольових зусиль. Важливо
при цьому враховувати руховий досвід кожного малюка окремо, рівень рухливості,
притаманній їй темп, здібності та природні можливості.
Обсяг рухової активності у межах активного
режиму становить до трьох годин для дітей раннього віку, три – чотири години
для дітей молодшого дошкільного віку та чотири – п’ять годин для дітей старшого
віку. Прогулянки є важливим складником життєдіяльності всіх дітей. Неодмінна
умова для їх проведення це збалансування вихователями програмних вимог з
бажаннями дітлахів. Зміст роботи на прогулянках залежить від кількох складових:
освітніх завдань, погоди, настрою дітей, загальної атмосфери в групі тощо.
Враховуючи
величезну роль ігрової діяльності в зростанні особистості дитини, під час
організації рухового режиму значне місце відводиться рухливим іграм. Добираючи
їх треба враховувати такі чинники: вік дітей, місце ігор протягом дня, погодні
та природні умови, пора року, наявність необхідного інвентарю та обладнання. Як завжди до різних форм роботи (свят, занять, походів, розваг
тощо) включаються рухливі ігри після попереднього їх розучування. Проводять
її щодня в усіх вікових групах – одну - дві гри, під час ранкового прийому
дітей, дві – три гри - на прогулянках та одна дві гри - увечері. Всього на
протязі дня проводять п’ять - сім рухливих ігор, а влітку – сім – вісім.
Протягом дня
слід змінювати види рухливих ігор: ігри змагального типу, сюжетні та
безсюжетні, спортивні ігри: (футбол, баскетбол, городки, настільний теніс,
бадмінтон,хокей ) та різноманітні спортивні вправи: ( катання на санчатах та
ковзанах, їзда на велосипеді, ходьба на лижах). Забавних ігор: (кільцекид,
серсо, кеглі) тощо. Навчання елементів усіх цих спортивних ігор та вправ
здійснюється на планових заняттях з фізичної культури, а закріплюється – на
прогулянках. Проведення фізичних вправ на прогулянках це оди із основних
засобів для фізичного розвитку дітей. Завдяки їм формуються і закріплюються
навички життєво – важливих рухів: (бігу, стрибків, ходьби, лазіння, метання
тощо), тренуються фізичні якості: (швидкість, спритність, витривалість, сила,
гнучкість, координація рухів).
Тривалість
фізичних вправ на прогулянках становить: для дітей раннього віку двадцять –
тридцять п’ять хвилин, молодшого віку – тридцять п’ять - сорок п’ять хвилин,
дітей старшого віку – сорок п’ять - шістдесят хвилин.
Знижувати
рухову активність потрібно наприкінці прогулянки (за десять – п'ятнадцять
хвилин) до її закінчення, для забезпечення спокійного переходу до іншого режиму.
Немає коментарів:
Дописати коментар