Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

22.06.17

Рекомендації щодо написання річного плану роботи дошкільного навчального закладу
Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» діяльність дошкільного навчального закладу регламентується планом роботи, який визначає мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань.
Планування роботи дошкільного навчального закладу має відповідати принципам актуальності, науковості, перспективності, доцільності, системності, послідовності.
Річний план включає в себе такі розділи:


· Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за минулий рік
· Основні завдання на поточний рік
· Методична робота з кадрами
· Вивчення стану життєдіяності дітей
· Організаційно – педагогічна робота
· Робота методичного кабінету
· Адміністративно – господарська діяльність
· Медико – лікувальна робота
· Охорона життя та здоров’я дітей
Розділ І. Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за минулий навчальний рік та нові завдання на наступний навчальний рік. В цьому розділі здійснюється ретельний аналіз виконання завдань попереднього навчального року. Самоаналіз полягає в тому, щоб зіставити, порівняти й оцінити результати; визначити умови успішної реалізації завдань, а також виявити причини недоліків та шляхи їх подолання.
Висвітлюються результати діяльності всіх підрозділів закладу, підводяться конкретні підсумки щодо здобутків, труднощів, недоліків та причин виникнення.
Рекомендуємо наступний план аналізу:
1. Висвітлення завдань діяльності ДНЗ за попередній навчальний рік, поставлені колективом ДНЗ у минулому навчальному році.
2. Аналіз рівня створення умов для результативної роботи колективу дошкільного навчального закладу (зміцнення матеріально – технічної бази ДНЗ, кадрове та науково – методичне забезпечення тощо), значення чинників, як позитивно або негативно вплинули на навчально – виховний процес закладу.
3. Аналіз роботи з педагогічними кадрами, яка була передбачена річним планом роботи минулого року, результативність та об’єктивне оцінювання її проведення, недоліки у її організації, визначення шляхів їх усунення. Зазначаються проведені позапланово заходи, причини їх проведення та результативність.
4. Взаємодія дошкільного навчального закладу з родиною, результати та оцінювання проведення різних форм роботи з батьками, передбачених річним планом, допущені недоліки та шляхи їх усунення. Зазначаються проведені позапланові заходи, причини їх проведення та результативність.
5. Результати діагностування стану здоров’я дошкільників, моніторингу досягнень –рівня знань, умінь та навичок дітей відповідно до стандартів дошкільної освіти та програм, за якою працює дошкільний заклад, об’єктивний їх аналіз та виявлені недоліки.
6. Впровадження в практику роботи ДНЗ нових досягнень науки та кращого передового педагогічного досвіду.
7. Участь колективу або окремих педагогів закладу в районних, міських, всеукраїнських семінарах, методичних об’єднаннях, конкурсах, виставках тощо. Висвітлення творчих досягнень окремих педагогів у засобах масової інформації.
8. Аргументована оцінка роботи колективу за минулий рік в цілому, а також окремих педагогів, які досягли значних результатів у своїй роботі.
Використання різних видів графіків, діаграм, схем допоможуть глибше продемонструвати результати роботи колективу.
Завдання на новий навчальний рік визначається на основі аналізу закладу за минулий рік з урахуванням виявлених проблем та потреб дошкільного закладу. Кількість ключових завдань, над якими працює колектив, визначається закладом і залежить від кількості груп, режиму роботи тощо. Їх кількість може бути 3-4 на рік (одне – два з них, передбачені попереднім річним планом, конкретизуються, розширяються, інші два є новими). У разі поглибленого та різнобічного вивчення педагогічним колективом одного чи двох конкретних питань протягом року, кількість завдань може бути меншою.
Усі заплановані заходи річного плану підпорядковуються визначеними завданням.
Розділ 2. Методична робота з кадрами
Плануючи роботу з кадрами, слід урахувати їхню підготовленість (молоді спеціалісти, зі стажем педагогічної роботи, не з фаховою освітою тощо). Цю роботу плануємо за такими напрямами:
2.1. Підвищення педагогічної майстерності (передбачаються традиційні форми роботи, що спрямовані на підвищення рівня професійної обізнаності педагогів, інформаційну обізнаність, навчання, здатність, варіативно і ефективно застосовувати на практиці методи і прийоми:
- семінари,
- семінари – практикуми;
- круглі столи;
- консультації (групові та індивідуальні плануються з усіма категоріями пеагогічних працівників;
- відкриті покази різних видів роботи;
- робота творчої групи .
Слід звернути увагу на планування роботи з малодосвідченими педагогами та молодими спеціалістами (стаж педагогічної роботи до 3 років). Перспективний план підвищення кваліфікації молодих спеціалістів складається на 3 роки.
2.2. Удосконалення професійної творчості – нетрадиційні форми роботи: майстер – класи, клуби, творчі лабораторії, робота творчої групи, творчі конкурси та огляди.
2.3. Самоосвіта (обмін досвідом, обговорення новинок педагогічної літератури, взаємовідвідування).
2.4. Педагогічні ради. Як правило, 3 - 4 рази на рік (назва педагогічної ради та порядок денний, що передбачає 3 – 4 питання).
2.5. Атестація, курсова перепідготовка, участь у методичній роботі міста та області.
Розділ 3. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей
Визначаються основні напрямки вивчення роботи, їхній зміст, вказуються терміни, форми підведення підсумків, відповідальні тощо.
Вивчення стану організації життєдіяльності дітей може бути комплексним, тематичним тощо.
Комплексне вивчення – це вивчення стану життєдіяльності дітей в окремій групі чи декількох групах за всіма освітніми лініями. Це дає змогу всебічно і глибоко проаналізувати стан роботи, зробити об’єктивні висновки. Комплексне вивчення планується за потребою, але не більше одного разу на рік. Результати висвітлюються на виробничій нараді.
Тематичне вивчення – це вивчення окремих питань навчання та виховання дітей у окремих групах чи в дошкільному навчальному закладі в цілому відповідно до поставлених завдань з подальшим обговоренням висновків і пропозицій з вихователями цих груп на педагогічній та виробничій нарадах. це найбільш поширена форма яка дає змогу визначити результативність діяльності педагогів з певної освітньої лінії, глибше проаналізувати зміст, методи і прийоми роботи з дітьми.
Розділ 4. Організаційно – педагогічна робота
4.1. Взаємодія дошкільного навчального закладу із загальноосвітніми навчальними закладами.
Форми їх взаємодії :
- спільне проведення педагогічних рад,
- спільні консультації,
- проведення батьківських зборів,
- колективні перегляди роботи з дітьми,
- спільні свята та розваги, екскурсії, обмін досвідом тощо.
Взаємодія закладу з установами та організаціями передбачає спільні плани:
- з управліннями з надзвичайних ситуацій,
- пожежної охорони,
- співпрацю з театрами, бібліотеками, музичними школами, музеями, медичними установами.
4.2. Робота з батьками:
- вивчення досвіду родинного виховання;
- організація гуртків для батьків та разом з батьками,
- педагогічні бесіди,
- консультації,
- школа молодих батьків,
- загальні батьківські збори, групові,
- лекції, конференції, сімейні клуби,
- дні відкритих дверей,
- спільні свята , розваги, конкурси, виставки.
Загальні батьківські збори плануються у разі потреби 1-2 рази на рік. Дієвішою формою є групові збори, які проводяться 2-3 рази на рік.
Розділ 5. Робота методичного кабінету.
Робота спрямовується на створення науково – методичного осередку для педагогів і батьків:
- здійснення вивчення, узагальнення, і поширення педагогічного досвіду працівників свого та інших закладів, вітчизняного і зарубіжного педагогічного досвіду;
- розроблення методичних рекомендацій, зразків планування, узагальнення матеріалів з питань вивчення роботи педагогів;
- забезпечення та поповнення кабінету різними матеріалами ( наочно – дидактичними посібниками, науковою, навчально – методичною, енциклопедичною літературою, іграшками, атрибутами, аудіовізуальними засобами тощо);
- оформлення стендів, виставок.
Розділ 6. Адміністративно – господарська діяльність.
6.1. Створення розвивального життєвого простору дитини: оснащення прогулянкових, фізкультурних майданчиків, фізкультурних та музичних залів, медичних, лікувально – профілактичних кабінетів, кімнат для гуртків; озеленення та благоустрій території, ремонт приміщень, придбання і ремонт меблів.
6.2. Загальні збори колективу, рада дошкільного навчального закладу, виробничі наради.
6.3. Інструктажі. Зазначається вид інструктажу, створення комісій та перевірка їхньої діяльності.
Розділ 7. Медико – санітарна робота
7.1. Організаційна робота;
7.2. Санітарно – гігієнічна робота;
7.3. Санітарно – просвітницька ;
7.4. Оздоровча робота;
7.5. Протиепідемічна;
7.6. Робота медичної сестри з диспансерною групою дітей.
Розділ 8. Охорона життя та здоров’я дітей.
8.1. Робота з колективом.
8.2. Робота з вихованцями
8.3. Робота з батьками
До річного плану додаються:
- План – графік свят та розваг, театральних дійств.
- План роботи гуртків
- План роботи з молодими спеціалістами (при наявності)
При складанні річного плану роботи необхідно враховувати тип закладу (загального розвитку, санаторний, спеціальний, комбінований, навчально – виховний комплекс) та наявність спеціалістів різних категорій (вчитель – дефектолог, вчитель – логопед, практичний психолог, соціальний педагог та ін.).
Враховуючи, що річний план розробляється на перспективу, завідувач або вихователь – методист на його основі уточнює, конкретизує, доповнює завдання, види, форми роботи поквартально (в річному плані може бути передбачена спеціальна графа).
Титульна сторінка річного плану повинна мати чіткі реквізити: погодження з управлінням освіти, схвалення педагогічною радою, затверджено керівником, правильна назва документа, повна назва закладу.

Додаток.
Схема планування за напрямами роботи дошкільного навчального закладу.
Розділ. Методична робота з кадрами
Удосконалення професійної творчості
№з\п
Зміст та форми роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Самоосвіта
№з\п
Зміст та форми роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Семінари, семінари – практикуми
№з\п
Тема
Категорія працівників,
з якими проводиться захід
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Консультації
№з\п
Тема
Категорія працівників,
з якими проводиться захід
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Відкриті покази різних видів роботи.
№з\п
Тема та зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Робота творчої групи
№з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Педагогічні ради
№з\п
Тема
Термін проведення
Відповідальний
Примітки

Атестація , курсова перепідготовка
№з\п
ПІБ педагога
Термін атестації
Курсова перепідготовка
Примітки

Розділ. Вивчення стану організації життєдіяльності дітей
№з\п
Напрямки контролю та його зміст
Вид контролю
Форма підведення підсумків
Термін проведення
Відпові-дальний
Приміт
ки

Розділ. Організаційно – педагогічна робота
Взаємодія дошкільного навчального закладу із загальноосвітніми навчальними закладами.
№з\п
Тема
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
Робота з батьками
з\п
Тема
Форми роботи
Термін
проведення
Відповідальний
Примітки
Розділ. Робота методичного кабінету.
з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
Розділ. Адміністративно – господарська діяльність.
з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
Загальні збори колективу, виробничі наради.
з\п
Тема
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
Розділ. Медико – санітарна робота
з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
Розділ. Охорона життя та здоров’я дітей.
з\п
Зміст роботи
Термін проведення
Відповідальний
Примітки
План – графік свят та розваг, театральних дійств.
План роботи гуртків
з\п
Тема
Форми роботи
Термін
проведення
Відповідальний
Примітки


Немає коментарів:

Дописати коментар