Ігри, спрямовані на розвиток соціалізації
дітей старшого дошкільного віку
Від ступеня
соціалізації залежить те, наскільки гармонійно розвиненим буде дошкільник, щоб
стати повноцінним і рівноправним членом свого соціального середовища. В цьому допоможуть ігри, спрямовані на
розвиток соціалізації дітей старшого дошкільного віку:
«Снігова
королева»
Мета: розвиток
вміння давати доброзичливу оцінку іншій людині.
Хід: Вихователь
пропонує згадати казку «Снігова королева» і говорить, що у неї є пропозиція:
Кай і Герда виросли і зробили чарівні окуляри, через які можна було розгледіти
все те хороше, що є в кожній людині. Вихователь пропонує «приміряти ці окуляри»
і подивитися уважно один на одного, намагаючись в кожному побачити якомога
більше хорошого і розповісти про це. Дорослий перший надягає «окуляри» і дає
зразок опису двох – трьох дітей. Після гри діти говорять, які труднощі вони
зазнали в ролі розглядають, що відчували. Гру можна проводити кілька разів,
відзначаючи, що з кожним разом дітям вдавалося побачити більше хорошого.
Варіант. Можна
запропонувати всій групі «надіти окуляри» і по черзі розглядати кожного
учасника гри.
«Телеграф»
Мета: розвиток
вміння встановлювати «зворотний зв’язок» при взаємодії з іншими людьми.
Хід: Чотири
дитини – «зв’язківці»; інші – спостерігачі; вихователь – відправник телеграми;
одна дитина – її одержувач. Зв’язківці і одержувач телеграми виходять за двері.
Вихователь запрошує одного зв’язківця і зачитує йому текст телеграми один раз.
Перший зв’язківець, щоб краще запам’ятати текст, може ставити уточнюючі
питання. Потім він запрошує другого зв’язківця і передає йому почутий текст;
другий – третій; третій – четвертому; четвертий – одержувачу. Одержувач
переказує почуте спостерігачам і питає: чи правильно він все зрозумів?
Приблизний
текст. Вилітаю 7. Зустрічай рейсом о 10.00. Не забудь про цукерки і квіти. До
зустрічі. Твій друг.
«Магазин
іграшок»
Мета: розвиток
вміння розуміти один одного, зняття психічного напруження, страху соціальних
контактів, комунікативної боязкості.
Хід: діти
діляться на дві групи – «покупці» і «іграшки». Останні загадують, який іграшкою
кожен з них буде, і приймають пози, характерні для них. Покупці підходять до
них і питають: що це за іграшки? Кожна іграшка, почувши питання, починає
рухатися, здійснюючи характерні для неї дії. Покупець повинен здогадатися, яку
іграшку йому показують. Покупець який не здогадався – йде без покупки.
«Міст дружби»
Мета: розвиток
емпатії у емоційно відгороджених і егоїстичних дітей, подолання нерішучості, скутості
у сором’язливих дітей.
Хід: Вихователь
показує дітям лінійку і каже комусь із них: «Це міст дружби. Давай спробуємо
утримати міст лобами. При цьому будемо говорити один одному що-небудь приємне».
Гру можна проводити у вигляді змагань, виграє та пара, яка протрималася довше
інших. Можна використовувати секундомір.
«Радіо»
Мета: розвиток стійкого
інтересу до однолітків.
Хід: Гравці діти
сідають півколом так, щоб добре бачити один одного. За лічилці вибирається
ведучий (для першого разу може бути вихователь), він вибирає для опису одного з
тих, хто сидить і відвертається до них спиною і говорить в «мікрофон»: «Увага!
Увага! Загубилася дівчинка (хлопчик) … (дає опис будь-кого з дітей). Нехай вона
(він) підійде до диктора ». Всі діти по опису визначають, про кого йде мова. Потім
роль диктора виконує дитина, яку описували.
Дана гра
допоможе встановити контакт дітей один з одним в колективі, сприятиме вмінню
прислухатися до думки інших, формувати позитивне ставлення до однолітків.
«Валіза»
Мета: розвиток
здатності до встановлення позитивних взаємовідносин з іншими людьми.
Хід: Для того,
щоб зіграти в цю гру, нам необхідно розділитися на дві команди. Для цього у
мене є розрізні картинки, кожен візьміть для себе один фрагмент картинки. Ваше
завдання – зібрати картинку, знайти місце своє команді. Далі вихователь
пропонує дітям уявну ситуацію: вони їдуть відпочивати без дорослих. Напередодні
самі складають свій чемодан. Щоб нічого не забути, треба скласти список
необхідного і того, що допоможе швидше познайомитися з іншими дітьми. Список
потрібно скласти за допомогою схем, малюнків, значків.
Командам
необхідно приготувати матеріали, обговорити і замалювати, що потрібно взяти для
подорожі. Для цього вам відводитися 10 хвилин (ставляться пісочний годинник).
Після закінчення часу, ведучий пропонує помінятися списками – замальовками і
відгадати, що ж інша команда бере з собою в подорож.
Правила соціо –
ігрової технології: робота в малих групах, зміна лідера, зміна мізансцен,
інтеграція видів діяльності (соціалізація, комунікація, продуктивна, пошукова
та ін.).
«Подарунки»
Мета: розвиток
емпатії, творчості в спілкуванні, здатності передбачати бажання іншого,
стверджувати своє позитивне «Я».
Хід: Для того,
щоб почати грати в цю гру, вам необхідно розділитися на дві команди. Для цього
пропоную встати півколом за номерами будинків, в яких ви живете, по наростанню
(грають встають), а тепер розрахуйтеся на яблуко – Апельсин. Всі «яблука»
встають у внутрішнє коло, а всі «апельсини» у зовнішнє коло. Діти утворюють два
кола і рухаються під музику, по колу, в протилежних напрямках. За сигналом –
зупиняються, беруться за руки з однолітком, хто стоїть навпроти і повертаються
один до одного обличчям.
Завдання:
Спочатку діти із зовнішнього кола загадують про себе, щоб вони хотіли отримати
в подарунок, а діти з внутрішнього кола відгадують. Якщо дитина відгадує,
загадує дає їй жетон, якщо ні – віддає свій. У кожного гравця по 3 жетона.
Граємо 3 рази, потім підраховуємо жетони.
Немає коментарів:
Дописати коментар