ГРАФІЧНІ ДИКТАНТИ ДЛЯ РОЗВИТКУ УВАГИ І ПРОСТОРОВОЇ УЯВИ
Графічні
диктанти для дошкільнят дуже допомагають батькам і педагогам планомірно
підготувати дитину до школи і уникнути таких типових труднощів у навчанні, як
нерозвиненість орфографічної пильності, непосидючість і неуважність. Регулярні
заняття з графічними диктантами розвивають у дитини довільну увагу, просторову
уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, посидючість.
Малювання по клітинках –
дуже захоплююче і корисне заняття для дітей. Графічні диктанти можуть з успіхом
застосовуватися для дітей від 5 до 10 років.
Графічні диктанти розширюють
кругозір, збільшують словниковий запас, навчають орієнтуватися в зошиті, знайомлять
з різними способами зображення предметів.
Як працювати з графічними
диктантами:
Графічний диктант можна
виконувати у двох варіантах:
1. Дитині пропонують зразок геометричного малюнка і просять повторити точно
такий же малюнок в зошиті в клітинку.
2. Дорослий диктує послідовність дій із зазначенням числа клітинок і їх
напрямів (вліво, вправо, вгору, вниз), дитина виконує роботу на слух, а потім
порівнює методом накладання своє зображення орнаменту або фігури зі зразком в
посібнику.
Підбирайте завдання за
принципом «від простого до складного». Починайте з простих диктантів і
поступово переходьте до більш складних.
Для занять необхідний зошит
у клітинку, простий олівець і гумка, щоб дитина могла завжди виправити
неправильну лінію. Для дітей 5 – 6-ти років краще використовувати зошит у
велику клітинку (0,8 мм), щоб не перенапружувати зір.
Приклад диктування
графічного диктанту: 1 клітинка вправо, 3 клітинки вгору, 2 клітинки вліво, 4
клітинки вниз, 1 клітинка вправо.
Під час занять дуже важливий
настрій дитини і доброзичливе ставлення дорослого. Пам’ятайте, що заняття для
дитини – не іспит, а гра. Допомагайте малюкові, стежте за тим, щоб він не
помилявся. Результат роботи завжди повинен задовольняти дитину, щоб ій знову і
знову хотілося малювати по клітинках.
Немає коментарів:
Дописати коментар