Методика керівництва театралізованими іграми
Ефективний розвиток дитячої театралізованої гри безумовно потребує
цілеспрямованого педагогічного супроводу. Необов'язково відзначити, що
спільними методами керівництва театралізованої гри є прямі (вихователь показує способи
дії) і непрямі (вихователь закликає дитину до самостійної дії) прийомів.
Система роботи по розвитку театралізованої діяльності ділиться на три
етапи:
1. Художнє сприйняття літературних і фольклорних творів;
2. Освоєння спеціальних умінь для становлення основних («актер», «режисер»)
та додаткових позицій («сценарист», «оформлювач», «костюмер»);
3. Самостійная творческая деятельность.
В процесі роботи над ролью рекомендується:
- складання мовного портрета героя;
-фантазування з приводу його будинку, взаємовідносин з батьками, друзями, придумуванння його улюбленних страв, занять, ігор;
-придумування різних випадків життя героя, не передбачених інсценіровкой;
-анализ придуманних вчинків;
-работа над рухами, жестами персонажа, мімікою, інтонацією;
-підготовка театрального костюма.
Правила
драматизації (Р. Калініна):
-правило індивідуальності;
-правило участі всіх
дітей;
-правило свободи вибору;
-правило допомогаючих питань;
-правило зворотнього зв'язку;
-атрибутика до драматизації;
-правило мудрого керівника.
В ході підготовки
до спектаклю рекомендується стежити за кількома основними правилами (Е. Г. Чурилова):
- не перевантажувати дітей;
- не нав'язувати своєї думку;
- не дозволяти дітям втручатися в
дії інших;
- надавати всім дітям можливість спробувати себе у різних ролях.
Е. Г. Чурилова
виділяє десять основних етапів роботи з дошкольниками над спектаклем:
1. Вибір п'єси або
інсценування та обговорення її з дітьми.
2. Поділення п'єси на епізоди
і пересказ їх дітьми.
3. Робота над окремими епізодами у формі етюдів з імпровізованим текстом.
4. Пошук музично-пластичного рішення окремих епізодів, постановка танців (якщо є необхідність). Створення спільно з дітьми ескізів декорацій та костюмів.
5. Перехід до тексту п'єси: робота над епізодами. Уточнення пропонованих обставин та мотивів поведінки окремих персонажів.
6. Робота над виразним
мовленням та автентичності поведінки в сценічних умовах; закрепление окремих мізансцен.
7. Репетиції окремих епізодів з деталями декорацій та реквізитів
(можна умовно, з музичним оформленням).
8. Репетиція всієї п'єси цілком з елементами костюмів, реквізитів та декорацій. Уточнення темпоритма спектаклі.
9. Премьера спектакля.
10. Повторні покази спектаклю. Оформлення, стенду або альбому з фотографіями.
Немає коментарів:
Дописати коментар