ЛЕПБУК ЯК ОДНА З ФОРМ
СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ
Одним з головних напрямів роботи сучасного дошкільного навчального закладу є активне залучення родини до освітньо-виховного процесу. А це, всвою чергу, спонукає до пошуку, урізноманітнення та оновлення форм спільної роботи ДНЗ та сім’ї. Класичні форми роботи відомі всім і дають певний результат, але для плідної та ефективної взаємодії дитячого садка та родини, потрібно відходити від традиційних форм роботи, не обмежуватись бесідами, консультаціями тощо.
Система взаємодії з батьками, що має інтерактивний характер, забезпечує кращий зворотній зв'язок. Батьків необхідно залучати до безпосередньої участі у навчально- виховному процесі, до активної взаємодії з вихователями і дітьми. Залучення батьків та інших членів сім'ї до освітньо-виховного процесу є необхідним, передусім для дітей. Створення лепбука є однією з цікавих форм роботи, що об’єднала батьків, дітей та вихователів в одну велику дружну родину, яка зацікавлена у створенні спільного результату, продукуванні та відтворення оригінальних ідей.
Співпраця з батьками завжди сприяла створенню атмосфери довіри, взаєморозуміння, підтримки, саме тому ми вирішили залучити батьків до активної допомоги у створенні лепбуків. Для формування співробітництва між дорослими й дітьми важливим є процес «включення батьків» в діяльність дошкільного закладу, тому розпочинаючи роботу над створеннямлепбука ми ставили перед собою такі завдання:
- презентувати педагогічний досвід використання сучасних педагогічних технологій у вихованні дошкільників;
- мотивувати батьків до використання у спільній діяльності з дитиною методів, прийомів розробки та виготовлення лепбука;
- надати батькам можливість виявити творчі здібності;
- спонукати батьків до спільної творчої діяльності з дітьми;
- сприяти згуртованості батьківського колективу.
Створення такої інтерактивної книги дозволяє зробити батьків активними учасниками педагогічного процесу, надавши їм можливість збирати матеріал для книги, пропонувати ідеї створення різних книг, виготовляти частини книги, спільно з дітьми. Будучи активними учасниками творчого процесу, батьки забезпечують підтримку:
1. Організаційну (екскурсії, походи).
2. Технічну (фото, відео).
3. Інформаційну (збір інформації для лепбука).
4. Мотиваційну (підтримка інтересу, впевненості в успіху).
Виготовлячи колективний лепбук, допомога батьків потребуеться мінімальна. Можна залучити батьків до збору необхідного матеріалу - яскравого паперу для міні- книжок, листівок, малюнків, фломастерів тощо.
Але працюючи над індивідуальним, власним лепбуком, дитина потребуе більшої допомоги з боку батьків. Тут, крім допомоги у матеріалах, батьки залучаються безпосередньо до участі у створенні лепбука. Разом батьки і діти працюють над створенням лепбуків «Моя сім’я», «Я – хлопчик (дівчинка)».
Під час такої роботи діти разом з батьками можуть проявити свою творчість, оригінальність і, разом з тим, дізнатись нову цікаву інформацію. Така співпраця наближає сім’ю до дитячого садка, сприяє кращому розумінню потреб дитини дорослим. Підсумковий етап роботи над створенням лепбука включає демонстрація дітей з батьками своїх здобутків, результатів роботи у дитячому садку та вдома.
Таким чином, встановлюються не лише партнерські відносини колективу групи з батьками, а й створити передумови для спільної творчої діяльності батьків і дітей вдома.
Немає коментарів:
Дописати коментар