«Як допомогти дитині в період адаптації»
Коли дитина вступає до
дошкільного закладу, змінюються»; усталені стереотипи: зі знайомої сімейної
обстановки малюк по трапляє в незвичне середовище, що приховує чимало
невідомого., Чіткий режим дня, відсутність батьків, інший стиль спілкування,
нові вимоги до поведінки, постійний контакт з однолітками, нове приміщення, —
всі ці зміни створюють для дитини стресову ситуацію. Вікова незрілість системи
адаптаційних механізмів призводить до психічного напруження, через що
порушується сон, апетит, з'являються різні страхи, малюк відмовляється грати з
іншими дітьми, часто хворіє тощо.
На рівень адаптації впливають
кілька факторів:
1. вік (найважче переносять зміну
умов життя діти від 10-11 місяців до півтора року);
2.стану здоров'я та рівня
розвитку дитини;
3.біологічний та соціальний
анамнез (перебіг вагітності матері, ускладнення під час пологів; умови,
забезпечені дитині після народження, — режим дня, харчування, ігри та ін.;
захворювання протягом перших трьох місяців життя тощо).
Комплексний підхід до розв'язання
проблеми адаптації:
1. Створення емоційно сприятливої
атмосфери в групі.
2.Робота з батьками, яку бажано
розпочати ще до того, як дитину зарахували до дитячого садка.
3.Правильна організація в
адаптаційний період ігрової діяльності, спрямованої на формування емоційних
контактів «дитина — дорослий» і «дитина — дитина», що обов'язково передбачав
ігри та вправи.
Робота з батьками
Необхідна умова успішної
адаптації — узгодженість дій батьків і вихователів, зближення підходів до
індивідуальних особливостей дитини в сім'ї та дитячому садку.
Доцільно рекомендувати батькам у
перші дні приводити дитину тільки на прогулянку — так їй простіше
познайомитися з вихователями та іншими дітьми. Причому бажано приводити малюка
не тільки на ранкову, а й на вечірню прогулянку, коли, можна звернути його
увагу на те, як мами і тата приходять за дітьми, як вони радісно зустрічаються.
У перші дні слід приводити дитину до групи пізніше 8 години, щоб вона не бачила
можливих сліз і негативних емоцій інших дітей уранці.
Батьки, віддаючи дитину до
дитячого садка, відчувають тривогу за її долю. Відчуваючи настрій своїх
близьких, особливо мами, дитина теж тривожиться. Тому завдання вихователя —
заспокоїти насамперед дорослих: запросити їх оглянути групові приміщення, показати
шафку, ліжко, іграшки, розповісти, чим дитина буде займатися, у що грати,
ознайомити з режимом дня, разом обговорити, як полегшити період адаптації.
У свою чергу батьки повинні
уважно прислухатися до порад педагога, брати до уваги його консультації,
спостереження та побажання. Якщо дитина бачить гарні доброзичливі відносини
між своїми батьками та вихователями, вона набагато швидше адаптується в нових
умовах.
Ігри в адаптаційний період із
дво-, трирічними дітьми
Основна мета проведення ігор у
цей період — формування емоційного контакту, довіри дітей до вихователя.
Дитина повинна побачити завжди готову прийти на допомогу людину (як мама) і цікавого
партнера у грі. Емоційне спілкування виникає на основі спільних дій,
супроводжуваних посмішкою, лагідною інтонацією, проявом турботи до кожного
малюка.
Перші ігри повинні бути
фронтальними, щоб жодна дитина не відчувала себе обділеною увагою. Ініціатором
ігор завжди виступає дорослий. Ігри вибирають з урахуванням ігрових можливостей
дітей, місця проведення тощо.
Немає коментарів:
Дописати коментар