Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

6.11.16

Контрольно – аналітична діяльність вихователя – методиста.
Алгоритм дій.
Час вимагає впровадження нової етики управління – партнерсько – рівноправного стилю взаємин.
Особистісно – орієнтоване управління ставить у центр діяльності особистість.
Сучасний вихователь – методист зосереджується не на процесі, а на стосунках – ставленні людей до праці, один до одного, отриманні задоволення від власного внеску.
Модернізувати освітньо – виховний процес необхідно:
- гуманізувати взаємодію;
- сприймати всіх учасників як рівноправних партнерів;
- конструктивний діалог, вільний обмін думками, ініціативність, творчість - учасників навчально – виховного процесу.

Правила контролю
Не бути несподіваним.
Не бути тотальним, зосередженим на найбільш складних моментах організації життєдіяльності.
Бачити не тільки недоліки, а й успіхи вихователя.  
Оприлюднювати свої висновки, враховувати досягнення.
Завжди окреслювати перспективи педагогічного зростання.
Питання, що потребують постійного контролю:
Виконання інструкції з охорони життя і здоров’я дітей.
Освітньо – виховний процес, рівень знань, умінь, навичок згідно з  програмою.
Оздоровчі заходи в режимі дня.
Питання наступності ДНЗ і школи.
Фахова майстерність педагогів ДНЗ.
Робота з вихователями – початківцями. Наставництво.
Психологічний мікроклімат в колективі.
Робота з батьками.
Робота неблагополучними сім’ями.
Техніка безпеки.
Питання, що потребують контролю 1 раз на місяць:
Аналіз захворюваності дітей.
Стан документації по групах.
Дозвілля, розваги.
Виконання рішень педрад.
Рівень роботи вихователів, які атестуються.
 Підсумки конкурсів, оглядів.
Питання, що потребують контролю 1 раз в квартал:
Участь в методичних об’єднаннях.
Дні здоров’я.
Виконання раніше даних пропозицій.
Алгоритм організації контролю
стан навчально –виховної роботи;
виконання освітніх програм, впровадження нових освітніх технологій;
календарні плани та інша документація педагога;
наявність і зберігання дитячих робіт;
робота педагогів щодо підвищення кваліфікації.
Тематичний:
-         Підсумковий (за квартал, за півріччя, за навчальний рік);
-         Персональний (мета: - вивчення ППД та розповсюдження; - усунення недоліків у навчально – виховній роботі).
Фронтальний:
Мета: всебічне вивчення діяльності як вихователя окремо, так і ДНЗ.
-         Поточний: загальне уявлення про роботу педагога, передбачає вивчення протягом  декількох днів;
-         Підсумковий: комплексне оцінювання діяльності (атестація); готовності до навчання у школі.
-         Підсумки фронтального контролю обговорюються на педагогічних радах, нарадах, засіданнях профспілкового комітету.
Створюється комісія, яка надає допомогу під час проведення перевірки.
Оперативний:
Мета: вивчення на певному етапі.
Завдання: попередження недоліків.
-         Попереджувальний застосовується до молодих вихователів, а також тих, що працюють в інноваційному режимі.
Зміст:
готовність до робочого дня;
рівень володіння методикою навчання і виховання;
аналіз календарних планів.
-         Експрес – діагностика – швидке інформаційне збирання необхідних даних.
Можливе використання комплексних занять.
Різновидом оперативного контролю є вибірковий контроль – стосується роботи окремих педагогів.
Форми вибіркового контролю:
o   Перегляд занять та інших видів діяльності;
o   Бесіди;
o   Вивчення документації;
o   Аналіз плану.
                  Особливості здійснення оперативного контролю
Оперативний контроль слід ретельно планувати та раціонально розподілити за часом.
Перспективне планування оперативного контролю на рік здійснюється у циклограмі контролю помісячно (графік контролю).
Календарне планування у плані вихователя – методиста на місяць (конкретизовано вихователі та група).
На місяць планується 6-7 питань оперативного контролю.
Зміст вивчення може містити:
1.     Оцінювання роботи за день, тиждень, місяць (не більше).
2.     Виявлення та з’ясування причин відхилень фактичного рівня компетентності від рівня передбаченого вимогами програми;
3.     Аналіз:
§  вихованості, розвитку, навченості дітей;
§  педагогічних умов у групі для роботи з дітьми;
§  професійної компетентності педагогів;
§  реалізації освітніх заходів у режимі дня.
Методами є:
§  спостереження;
§  співбесіда з дітьми, педагогами;
§  аналіз планування, навчально – дидактичне забезпечення.
За результатами вносяться пропозиції, рекомендації, що потребують оперативного виконання.


Немає коментарів:

Дописати коментар