Контрольно – аналітична діяльність
вихователя – методиста.
Алгоритм дій.
Час вимагає впровадження нової етики управління –
партнерсько – рівноправного стилю взаємин.
Особистісно – орієнтоване управління ставить у центр
діяльності особистість.
Сучасний вихователь – методист зосереджується не на
процесі, а на стосунках – ставленні людей до праці, один до одного, отриманні
задоволення від власного внеску.
Модернізувати освітньо – виховний процес необхідно:
- гуманізувати взаємодію;
- сприймати всіх учасників як рівноправних партнерів;
- конструктивний діалог, вільний обмін думками,
ініціативність, творчість - учасників навчально – виховного процесу.
Правила контролю
Не бути несподіваним.
Не бути тотальним, зосередженим на найбільш складних
моментах організації життєдіяльності.
Бачити не тільки недоліки, а й успіхи вихователя.
Оприлюднювати свої висновки, враховувати досягнення.
Завжди окреслювати перспективи педагогічного зростання.
Питання, що
потребують постійного контролю:
Виконання інструкції з охорони життя і здоров’я дітей.
Освітньо – виховний процес, рівень знань, умінь, навичок
згідно з програмою.
Оздоровчі заходи в режимі дня.
Питання наступності ДНЗ і школи.
Фахова майстерність педагогів ДНЗ.
Робота з вихователями – початківцями. Наставництво.
Психологічний мікроклімат в колективі.
Робота з батьками.
Робота неблагополучними сім’ями.
Техніка безпеки.
Питання, що
потребують контролю 1 раз на місяць:
Аналіз захворюваності дітей.
Стан документації по групах.
Дозвілля, розваги.
Виконання рішень педрад.
Рівень роботи вихователів, які атестуються.
Підсумки
конкурсів, оглядів.
Питання, що
потребують контролю 1 раз в квартал:
Участь в методичних об’єднаннях.
Дні здоров’я.
Виконання раніше даних пропозицій.
Алгоритм
організації контролю
стан навчально –виховної роботи;
виконання освітніх програм, впровадження нових освітніх
технологій;
календарні плани та інша документація педагога;
наявність і зберігання дитячих робіт;
робота педагогів щодо підвищення кваліфікації.
Тематичний:
-
Підсумковий (за
квартал, за півріччя, за навчальний рік);
-
Персональний (мета:
- вивчення ППД та розповсюдження; - усунення недоліків у навчально – виховній
роботі).
Фронтальний:
Мета: всебічне вивчення діяльності як вихователя окремо,
так і ДНЗ.
-
Поточний: загальне
уявлення про роботу педагога, передбачає вивчення протягом декількох днів;
-
Підсумковий:
комплексне оцінювання діяльності (атестація); готовності до навчання у школі.
-
Підсумки
фронтального контролю обговорюються на педагогічних радах, нарадах, засіданнях
профспілкового комітету.
Створюється комісія, яка надає допомогу під час
проведення перевірки.
Оперативний:
Мета: вивчення на певному етапі.
Завдання: попередження недоліків.
-
Попереджувальний
застосовується до молодих вихователів, а також тих, що працюють в інноваційному
режимі.
Зміст:
готовність до робочого дня;
рівень володіння методикою навчання і виховання;
аналіз календарних планів.
-
Експрес –
діагностика – швидке інформаційне збирання необхідних даних.
Можливе використання комплексних занять.
Різновидом оперативного контролю є вибірковий контроль –
стосується роботи окремих педагогів.
Форми вибіркового контролю:
o
Перегляд
занять та інших видів діяльності;
o
Бесіди;
o
Вивчення
документації;
o
Аналіз
плану.
Особливості
здійснення оперативного контролю
Оперативний контроль слід ретельно планувати та
раціонально розподілити за часом.
Перспективне планування оперативного контролю на рік
здійснюється у циклограмі контролю помісячно (графік контролю).
Календарне планування у плані вихователя – методиста на
місяць (конкретизовано вихователі та група).
На місяць планується 6-7 питань оперативного контролю.
Зміст вивчення може
містити:
1. Оцінювання роботи за день, тиждень, місяць (не більше).
2. Виявлення та з’ясування причин відхилень фактичного рівня
компетентності від рівня передбаченого вимогами програми;
3. Аналіз:
§ вихованості, розвитку, навченості дітей;
§ педагогічних умов у групі для роботи з дітьми;
§ професійної компетентності педагогів;
§ реалізації освітніх заходів у режимі дня.
Методами є:
§ спостереження;
§ співбесіда з дітьми, педагогами;
§ аналіз планування, навчально – дидактичне забезпечення.
За результатами вносяться
пропозиції, рекомендації, що потребують оперативного виконання.
Немає коментарів:
Дописати коментар