Діагностика соціально-морального
розвитку
(старша гр).
Дитина
і дорослі
1.
Має знання про загальний хід вікового розвитку людини: немовля, дошкільник,
школяр, молодий чоловік, літній чоловік.
2.
Має уявлення про різноманіття соціальних ролей, які виконують дорослі (жінка,
любляча мати, трудівниця, у вільний від роботи час має хобі, захоплення).
3.
Має уявлення про різноманіття народів світу, деякі особливості зовнішнього
вигляду, національного одягу.
4.
Має уявлення про те, що від поведінки дітей залежить настрій і почуття
дорослих.
5.
Має уявлення про культурні традиції своєї родини.
6.Впізнає
і називає різні емоційні стану дорослого по міміці, жестах, позі.
7.
Правильно розуміє слова, що виражають моральну оцінку якостей особистості
(добрий, чемний, працьовитий, чуйний, турботливий, правдивий, сміливий).
8.
Має уявлення про те, як утворюються ім'я та по батькові доросле ім'я людини.
Питання: Дівчинку звати Оля. Як її будуть кликати, коли вона виросте? У Вови тата звати Олексій. Як буде повне ім'я Вови, коли він виросте?
Дитина
і однолітки.
1.
Має уявлення про деякі характерні особливості дітей різного віку та статі,
деяких характерних особливостях їх зовнішнього вигляду, улюблених заняттях.
Гра "кому?". Пропонується набір картинок із зображенням хлопчика, дівчинки, дитини, підлітка. Набір предметних картинок: соска, машина, лялька, портфель. Пропонується розкласти картинки по парам.
2.
Має уявлення про деякі особливості характеру та поведінки своїх однолітків.
3.
Впізнає і називає різні емоційні стани однолітка по міміці, жестах, позі.
Ставлення
дитини до самої себе.
1.
Знає своє ім'я, прізвище, по батькові, стать, вік, дату народження, номер
телефону, місце роботи батьків.
Індивідуальна бесіда з дитиною.
2.
Знає про призначення деяких внутрішніх органів людини і умови їх нормального
функціонування.
3.
Знає правила користування електроприладами, знає як надати першу медичну
допомогу.
4.
Знає окремі правила дорожнього руху.
5.
Знає свій родовід.
6.
Знає деякі відомості про історію Краматорську , пам'ятки, головні вулиці. Розглядання ілюстрацій м. Краматорськ і, питання: Як називається місто, де ти живеш? Які знаєш пам'ятники, вулиці? І т. д.
7.
Має уявлення про школу, життя школяра.
Рівні освоєння.
НИЗЬКИЙ:
Поведінка дитини хитлива, ситуативна. Хоча вона має уявлення про окремі правила
культури поведінки, звичка самостійно слідувати їм не склалася. Дитина відчуває
труднощі в спілкуванні, пов'язані з невмінням враховувати позицію партнера.
Слабо орієнтується в емоційних станах оточуючих. Поряд з добрими вчинками часто
спостерігається негативне поведінка.
СЕРЕДНІЙ:
Поведінка і спілкування дитини позитивно спрямовані. Він має уявлення про
культуру поведінки і виконує їх в звичній обстановці, проте в нових умовах може
відчувати скутість і вимагати підтримки дорослого. У спілкуванні прагне до
узгоджених дій. Здійснює елементарний самоконтроль. Уважний до емоційного стану
інших, виявляє співчуття. Висловлює інтерес і прагнення до свого майбутнього
(навчання в школі).
ВИСОКИЙ:
Поведінка і спілкування дитини стійке та позитивно спрямоване. Дитина добре
орієнтований правила культури поведінки, володіє різними способами культурної
поведінки. Охоче вступає в спілкування. Вміє сам висунути ідеї, план дій,
організувати партнерів. Правильно розуміє емоційний стан людей, активно
висловлює готовність допомогти. Націлений на самостійність. Проявляє активний
інтерес до світу, до свого майбутнього становища школяра, прагне оволодіти
грамотою.
Немає коментарів:
Дописати коментар