Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

17.04.17

Діагностика соціально-морального розвитку 
(старша гр).

Дитина і дорослі
1. Має знання про загальний хід вікового розвитку людини: немовля, дошкільник, школяр, молодий чоловік, літній чоловік.
Д/упр. "Виклади ланцюжок". Питання: Хто старший? Хто молодший? Хто найстарший?
2. Має уявлення про різноманіття соціальних ролей, які виконують дорослі (жінка, любляча мати, трудівниця, у вільний від роботи час має хобі, захоплення).
Інд. Бесіди з дітьми: Як мама піклується про тебе? Де вона працює? Що вона розповідала про роботу? Чим мама любить займатися у вільний час?
3. Має уявлення про різноманіття народів світу, деякі особливості зовнішнього вигляду, національного одягу.
Інд. Бесіда з дитиною: Як називається наша планета? Які країни світу ти знаєш? Вихователь пропонує показати на картинці людей різних народів світу і назвати їх.
4. Має уявлення про те, що від поведінки дітей залежить настрій і почуття дорослих.
Спостереження за дитиною в повсякденному житті, аналіз побутових ситуацій.
5. Має уявлення про культурні традиції своєї родини.
Інд. бесіда з дитиною: Як ви зустрічаєте Новий рік? Інші свята? Чи є у вашій сім'ї щось таке, чого немає в інших сім'ях?
6.Впізнає і називає різні емоційні стану дорослого по міміці, жестах, позі.
Розглядання іл. із зображенням різних емоційних станів. Що відчуває ця людина? Спостереження за дитиною в повсякденному житті.
7. Правильно розуміє слова, що виражають моральну оцінку якостей особистості (добрий, чемний, працьовитий, чуйний, турботливий, правдивий, сміливий).
Читання худ. літератури. Оцінка якостей особистості персонажів. (Червона шапочка добра чи хитра? І т. д.)
8. Має уявлення про те, як утворюються ім'я та  по батькові доросле ім'я людини.
Питання: Дівчинку звати Оля. Як її будуть кликати, коли вона виросте? У Вови тата звати Олексій. Як буде повне ім'я Вови, коли він виросте?


Дитина і однолітки.
1. Має уявлення про деякі характерні особливості дітей різного віку та статі, деяких характерних особливостях їх зовнішнього вигляду, улюблених заняттях. 
Гра "кому?". Пропонується набір картинок із зображенням хлопчика, дівчинки, дитини, підлітка. Набір предметних картинок: соска, машина, лялька, портфель. Пропонується розкласти картинки по парам.
2. Має уявлення про деякі особливості характеру та поведінки своїх однолітків.
Питання: Хто самий уважний в групі? Хто ніколи не запізнюється? Хто не любить розчісувати? У кого кучеряве волосся і т. д.
3. Впізнає і називає різні емоційні стани однолітка по міміці, жестах, позі.
Розглядання іл. з різними емоційними станами: Що відчуває дитина? Що він робить? Спостереження за дитиною в повсякденному житті.

Ставлення дитини до самої себе.
1. Знає своє ім'я, прізвище, по батькові, стать, вік, дату народження, номер телефону, місце роботи батьків. 
Індивідуальна бесіда з дитиною.
2. Знає про призначення деяких внутрішніх органів людини і умови їх нормального функціонування.
Робота з ілюстраціями: Покажи, де серце, легені і т. д. Навіщо людині ...? Як зберегти здоров'я? Що можна робити і чого не можна?
3. Знає правила користування електроприладами, знає як надати першу медичну допомогу.
Питання по картинці. Набір предметних картинок із зображенням електроприладів. Питання: Що це? Як правильно користуватися? Чого не можна робити? Якщо трапилася біда, що робити?
4. Знає окремі правила дорожнього руху.
Д/І на правила дорожнього руху.
5. Знає свій родовід.
Питання: Як звуть бабусь (дідусів)? Скільки у них дітей? Як звали їх мам (пап)? Ким вони були?
6. Знає деякі відомості про історію Краматорську , пам'ятки, головні вулиці. Розглядання ілюстрацій м. Краматорськ і, питання: Як називається місто, де ти живеш? Які знаєш пам'ятники, вулиці? І т. д.
7. Має уявлення про школу, життя школяра.
Бесіда: Що роблять у школі? Як називаються заняття в школі? Як називається шкільна сумка? Як проходить день школяра?

 Рівні освоєння.
НИЗЬКИЙ: Поведінка дитини хитлива, ситуативна. Хоча вона має уявлення про окремі правила культури поведінки, звичка самостійно слідувати їм не склалася. Дитина відчуває труднощі в спілкуванні, пов'язані з невмінням враховувати позицію партнера. Слабо орієнтується в емоційних станах оточуючих. Поряд з добрими вчинками часто спостерігається негативне поведінка.
СЕРЕДНІЙ: Поведінка і спілкування дитини позитивно спрямовані. Він має уявлення про культуру поведінки і виконує їх в звичній обстановці, проте в нових умовах може відчувати скутість і вимагати підтримки дорослого. У спілкуванні прагне до узгоджених дій. Здійснює елементарний самоконтроль. Уважний до емоційного стану інших, виявляє співчуття. Висловлює інтерес і прагнення до свого майбутнього (навчання в школі).
ВИСОКИЙ: Поведінка і спілкування дитини стійке та позитивно спрямоване. Дитина добре орієнтований правила культури поведінки, володіє різними способами культурної поведінки. Охоче вступає в спілкування. Вміє сам висунути ідеї, план дій, організувати партнерів. Правильно розуміє емоційний стан людей, активно висловлює готовність допомогти. Націлений на самостійність. Проявляє активний інтерес до світу, до свого майбутнього становища школяра, прагне оволодіти грамотою.


Немає коментарів:

Дописати коментар