Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

28.01.18

ВИКОРИСТАННЯ ЛЕПБУКА 
В РОБОТІ НАД ПРОЕКТОМ
     Реалізуючи завдання Базового компонента дошкільної освіти педагог постає перед проблемою пошуку сучасних засобів навчання. Інноваційна діяльність у роботі дошкільного навчального закладу - вимога часу, яка спрямована на забезпечення ефективності навчально-виховного процесу та відповідність його результатів до сучасним вимогам суспільства. Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку дошкільної освіти. Важливим аспектом сучасної дошкільної освіти є формування вміння «навчити вчитися самому». Перед педагогом стоїть завдання навчити дошкільника досліджувати, синтезувати отримані знання, розвивати комунікативні навички, творчі здібності і застосовувати її в різних життєвих ситуаціях.
     Одним із способів досягнення цієї мети на даному етапі є використання методу проектів. Використання методу проектів у сучасному дошкільному навчальному закладі, як одного із методів інтерактивного навчання дітей, дозволяє значно підвищити самостійну активність дошкільників, розвивати творче мислення, уміння самостійно знаходити інформацію про предмет або явище, дає можливість розвивати пізнавальні навички учасників, формувати уміння самостійно конструювати власну діяльність, орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати одержані знання на практиці. Всі ці завдання можна ефективно реалізувати, використовуючи лепбук.

     «Лепбукінг» як форма організації проектної діяльності актуальна тим, що повністю відповідає принципам та завданням сучасної дошкільної освіти:
1) повноцінне проживання дитиною всіх етапів дитинства збагачення,  дитячого розвитку;
2) побудова освітньої діяльності на основі індивідуальних особливостей кожної дитини, при якій сама дитина стає активною у виборі змісту своєї  освіти, стає суб'єктом освіти;
3) сприяння і співпраця дітей і дорослих, визнання дитини повноціннимучасником освітніх відносин;
4) підтримка ініціативи дітей в різних видах діяльності;
5) формування пізнавальних інтересів і пізнавальних дій дитини в різних видах діяльності;
6) створення сприятливих умов розвитку дітей відповідно до їх вікових  та індивідуальних особливостей і схильностей, розвиток здібностей і  творчого потенціалу кожної дитини як суб'єкта відносин з самим собою, іншими дітьми, дорослими і світом.
     Лепбук - це одна з різновидів проекту, підсумкова форма подання матеріалу по реалізації проекту, адже створення лепбука містить всі етапи проекту:
1 Проблема –визначення мети, формулювання теми.
2 Планування - розробка леп бука.
3 Пошук інформації – виконання.
4 Продукт.
5 Презентація результату проекту.
        Під час реалізації проекту, лепбук виступає у головній своїй ролі – як форма організації навчального матеріалу для кращого її засвоєння. В ході роботи над проектом лепбук допомагає краще зрозуміти, узагальнити, систематизувати та запам’ятати вивчену або досліджену тему. В той же час, завершивши роботу, дитина з легкістю зможе відтворити, пригадати цей досвід, опираючись на створений своїми руками лепбук.
    Під час проектної діяльності, лепбук може слугувати наочною демонстрацією послідовності дослідження. Тоді у ньому можна довільно відобразити етапи роботи , зміст на кожному з етапів та результати всього дослідження в цілому. Ще одним варіантом застосування лепбука може бути створення його як презентації отриманих знань з конкретної теми на завершальному етапі проекту та його відтворення у міні-книжках, малюнках, іграх тощо. З якою б метою не використовувався - він буде цікавою частиною роботи.
     Організовуючи дослідницьку та творчу діяльність дітей, педагог неодмінно залучає до неї батьків, тому що в багатьох випадках дитина, особливо молодшого дошкільного віку, з нею самостійно може не впоратись. Залучення батьків вихованців дасть можливість створити атмосферу співпраці та спільної творчості дітей, батьків та педагогів. Взаємодія з сім’єю дозволить досягти найбільш ефективних результатів.
    Захист або презентація проекту є завжди цікавою та видовищною. Саме на цей момент припадає найвища точка емоційного напруження, вона посилюється соціальною значущістю проекту. Зрозуміло, що і форма презентацією повинна бути яскравою, цікавою і продуманою таким чином, щоб висвітлити і продемонструвати внесок кожної дитини. На цьому етапі демонстрація створеного лепбука та частини роботи кожного з дітей буде яскравим доповненням до загальної презентації.
    Лепбук дасть можливість продемонструвати наскільки складною, цікавою та багатогранною була робота над проектом. Якщо ж лепбук створювався кожною дитиною окремо, або за допомогою батьків, то вихователю буде доцільніше організувати виставку, на якій кожен продемонструє свою роботу, розповість про отримані знання.         Сучасний вихователь не може не використовувати у своїй роботі проектну діяльність, а проект не може бути успішно реалізований без використання лепбука. Немає сумніву, що лише одного разу використавши лепбук у роботі над проектом, вихователь не зможе більше без нього обходитись, він стане невід’ємною частиною роботи, демонстрацією досягнень групи та кожної дитини окремо під час презентації проекту, засобом залучення батьків до спільної діяльності. Цим досягається основна мета проектної діяльності – стимулювання пізнавальної активності, що сприяє інтелектуальному, соціальному психологічному розвитку дитини. Завдання проектної діяльності цілком можуть реалізовуватись та відтворюватись наочно за допомогою використання лепбука, а готовий лепбук допоможе швидко та без будь-яких зусиль дитині активізувати та відтворити отримані знання.
     Таким чином, актуальність використання лепбука в проектній діяльності для сучасної освіти визначається його багатоцільовою і багатофункціональною спрямованістю, а також можливістю його інтегрування в цілісний освітній процес, в ході якого поряд з оволодінням дітьми системними базовими знаннями і ключовими компетенціями відбувається багатосторонній розвиток зростаючої особистості.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ ЛЕПБУКА «Я ЛЮБЛЮ УКРАЇНУ»
1 Пазли «Мапа України».
2 Державна символіка.
3 Дидактична гра «Одягни ляльку».
4 Національні страви українців.
5 Рослини-символи України.
6 Одяг різних регіонів України.
7 Лікарські рослини.
8 Тварини Червоної книги України.
9 Рослини Червоної книги України.
10 Видатні українці.
11 Розмальовки «Розмалюй візерунок» (візерунки різних регіонів України).
12 Українська хата в різних регіонах.
13 Афоризми відомих українців.
14 Картини для складання описових розповідей.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ ЛЕПБУКА «МАТЕМАТИЧНИЙ ПОРТФЕЛИК»
1 Дидактична гра «Геометричне судоку».
2 Дидактична гра «Математичні пазли».
3 Дидактична гра «Порахуй і виклади цифру»
4 Дидактична гра «Порівняй».
5 Дидактична гра «Розділи площинні та об’ємні фігури ».
6 Дидактична гра «Склади за порядком».
7 Дидактична гра «Проведи звірятко по доріжці».
8 Вірші про геометричні фігури.
9 Дидактична гра «Розв’яжи задачу».
10 Українські гроші.
11 Дидактичне завдання «Дні тижня».
12 Розмальовки.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ ЛЕПБУКА 
«ОВОЧІ ТА ФРУКТИ»
1 Дидактична гра «Скажи одним словом» (овочі).
2 Дидактична гра «Скажи одним словом» (фрукти).
3 Дидактична гра «Суп чи компот».
4 Пазли «Овочі».
5 Пазли «Фрукти».
6 Дидактична гра «Четвертий зайвий».
7 Дидактична гра «В сад чи на грядку».
8 Дидактична гра з природнім матеріалом «Впізнай насіння».
9 Розмальовки.
10 Дидактична гра «Що спочатку , а що потім?» (етапи росту рослин).
11 Дидактична гра «Розрізні картинки».
12 Дидактична гра «Розділи овочі та фрукти».
13 Вірші про овочі та фрукти.

ОРІЄНТОВНИЙ ЗМІСТ ЛЕПБУКА 
«ТРАНСПОРТ»
1 Дидактична гра «Склади пазли».
2 Дидактична гра «Склади речення».
3 Дидактична гра «Знайди паровоз»
4 Дидактична гра «Автомобіль та його частини»
5 Дидактична гра «Повітряний, водний. наземний».
6 Дидактична вправа «Завези автомобіль у гараж»
7 Дидактична гра «Знайди дорогу до дитячого садочка».
8 Дидактична гра «Склади автомобіль з геометричних фігур».
9 Розмальовки.
  


Немає коментарів:

Дописати коментар