Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

04.02.18

Ігри з елементами театралізації.

Ігри з елементами театралізації включають в себе: мовленнєві вправи; етюди на вираження основних емоцій; етюди на відтворення основних рис характеру; ігри на розвиток уваги і пам'яті; етюди на виразність жестів; рольові ігри.
1. Мовленнєві вправи впливають на емоційно-особистісну сферу дитини; розвивають чистоту вимови; удосконалюють інтонаційну забарвлення мови; розвива ють вміння користуватися виразними засобами голосу. Для виконання цих вправ необхідно попереднє розучування текстів. Вправа може бути колективним або індивідуальним. Важливо, щоб діти робили це свідомо, емоційно, з інтересом. Тексти повинні відповідати віковим особливостям дітей.
Наприклад, такі: «Луна», «Їдемо, їдемо на візку», «Чистомовки»- розвивають виразність мовлення, пам'ять, уяву.
2. Етюди на вираження основних емоцій розвивають морально-комунікативні якості особистості; сприяють розумінню емоційного стану іншої людини й уміння адекватно виразити своє. Зміст етюдів не читається дітям.
Емоційний переказ запропонованої ситуації є умовою для створення безлічі ігрових варіантів на задану тему. Етюди повинні бути короткі, різноманітні і доступні дітям за змістом.
Так, у нарисі «Лисичка підслуховує», діти через певну позу і міміку вчаться передавати емоційний стан персонажа.

3. В етюдах на відтворення рис характеру діти вчаться розуміти, яка поведінка яку рису характеру відповідає.
Акцент робиться на модель позитивної поведінки.
Так, в епізодах «Жадібний пес», «Страшний звір» через міміку, жест, позу діти передають окремі риси характеру (жадібність, замкнутість, боязкість, сміливість).
4. Ігри на розвиток уваги та пам'яті розвивають вміння швидко зосередитися; активізують пам'ять і спостережливість. В цих іграх діти виконують різні рухи за сигналом, повторюють задані рухи і вправи.
Так, у грі «Чарівний коло» діти виконують різні рухи за сигналом і розвивають увагу ; у грі «Заводні іграшки» через перевтілення грають розвивають моторно-слухову пам'ять.
5. Метою етюдів на виразність жестів є розвиток правильного розуміння дітьми емоційно-виразних рухів рук і адекватне використання жесту. Зміст етюдів активізує виразність рухів, творчу уяву.
У грі «Сніжки» діти через уявне зимова розвага освоюють виразність рухів; в «Дружній сім'ї» через пантомимику розвивається точність і виразність передаються дій: малювання пензлем, в'язання, вишивання, ліплення і т. д..
6. Рольові ігри з використанням елементів костюмів, реквізиту, масок і ляльок розвивають творчу уяву, фантазію, комунікативність. Діти разом з педагогом майструють маски, реквізит, елементи костюмів і декорацій. У процесі підготовки можуть брати участь батьки.
У грі «Організуємо загальний театр» діти разом з педагогом майструють ляльок з паперових пакетів, стаканчиків і розігрують побутові та казкові сюжети. Розвиваються колективні взаємини, творча уява, фантазія.
II. Заняття-гра.
Ця форма організації педагогічної роботи може включати в себе: етюди, фрагменти казок, ігри з елементами театралізації.
На занятті в імпровізованій формі виконуються фрагменти казки. Така методика ведення заняття допомагає захоплююче вирішувати програмні завдання; позитивно впливає на формування емоційно-морального середовища дитини. На комплексному занятті-грі з казки «Маша і ведмідь», діти виконують завдання педагога з розвитку зв'язного мовлення, розвивають математичні здібності, пам'ять, увагу.
III. Театралізовану розповідь.
Прийоми і методи театралізованого розповіді можна використовувати і під час занять і поза його. Під час читання або розповідання літературного твору, педагог сам «грає» персонажів, використовує інтонаційну, емоційне забарвлення мови. Через виразне читання, розігрування епізодів; через ілюстративний матеріал, діти занурюються в атмосферу літературного твору. Всі завдання, які входять у програмний зміст заняття, можна вирішувати з допомогою виразних ігрових театральних засобів. Прикладом такої театралізованої форми може бути заняття з ознайомлення з художньою літературою: казка «Хаврошечка».
IV. Вікторина - розвага.
Театралізована форма літературної вікторини, розваги сприяє розширенню кругозору дітей; активізує емоційний і творчий потенціал. Проводиться робота з виготовлення костюмів і реквізиту. Готується музичне оформлення, записується фонограма, вивчаються тексти, проводяться репетиції уривків з літературних творів.
Сценічний варіант заняття-ігри веде дітей у казкову подорож. У цій вікторині діти беруть участь у коротких інсценізаціях, відповідають на питання, відгадують загадки. Дошкільники з цікавістю і задоволенням беруть участь в пізнавальній театральній грі.
V. Вистава-гра.
Ця форма роботи вимагає тривалої і ретельної підготовки: пишеться спеціальна інсценування з урахуванням вікових індивідуальних особливостей дітей. В ігровій формі проводяться репетиції. Готуються декорації і костюми, випускається афіша і театральні програмки.
Вистава-гра, поставлена по  казці «Ріпка», сприяє розкриттю творчого потенціалу дітей, емоційно збагачує виконавців і глядачів вистави.
Таким чином, діти через різні форми театральної гри розвивають морально-комунікативні якості, творчі здібності, психічні процеси.


Немає коментарів:

Дописати коментар