Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

РОБОТА ЗІ СТРАХАМИ (МАК)

 Робота зі страхом за допомогою метафоричних асоціативних карт


Страх – внутрішній стан, обумовлений  реальними чи вигаданими подіями. З погляду психології вважається негативно забарвленим емоційним процесом.

Професор Ю. В. Щербатих запропонував свою класифікацію страхів. Він поділяє всі страхи на три групи:

- біологічні,

- соціальні,

- Екзистенційні.

До першої групи відносяться страхи, безпосередньо пов'язані з загрозою життю людині (Напр.: страх пожежі), друга представляє побоювання та побоювання за зміну свого соціального статусу (Напр.: страх публічних виступів), третя група страхів пов'язана з самою сутністю людини, характерна для всіх людей (Напр. страх смерті). Насправді, у кожному страху тією чи іншою мірою є всі три складові, але одна з них є домінуючою.

МАК виконують роль безпечного порталу-дверей у внутрішній простір людини. Безпека полягає в можливості людини контролювати на скільки відкрити двері, скільки кроків зробити.

Нижче описано занурення у простір страху з допомогою МАК.

Техніка «РОБОТА ЗІ СТРАХАМИ»

Інструкція:

1. З колоди «MЕMORY» вибрати у відкриту три карти які символізують ваші страхи.(страхи можно записати)  

2. Потім витягнути в закриту карти на кожен страх із запитанням: «У чому причина мого страху?».

Перелік питань, які можуть бути по карті, для «розпакування» стану та його причин:

1) «Що зображено на зображенні?» (Опишить, що саме ви бачиту – предмети, людей, тварин, елементи природи та природних явищ). Тут важливо запитати: "Щось ще?", (Для себе можна відзначити, що клієнт "не помітив" і це теж матеріал для роботи.)

2) «Що, на вашу думку, зараз відбувається на картинці?».

3) Що відчуває цей персонаж? А цей?" (навіть якщо зображено дерево).

4) «Що відбувалося доти і що відбуватиметься після?». Як варіант: «Звідки прямує об'єкт і куди?».

5) «Що на картинці привернула увагу найбільше і чому? Як ви вважаєте, чому?».

6) «Що найгіршого і що найкращого?».

7) "Що на картинці є, а ви не помітили?".

8) "Чи є на цій картинці ви?", або "Хто це може бути з вашого реального життя?".

9) «Які переживання та почуття це викликає у вас?».

10) «Як те, що зображено на картинці про вас і ваш запит?».

11) «Що хотілося зробити?».

12) "Що може допомогти?".

3. Витягти ресурсні карти на кожен страх із запитанням: «Що допоможе впоратися зі страхом?».

"РОБОТА ЗІ СТРАХОМ".

Колоди, що використовуються: «Господар страху», "Танго зі страхами", "Таємниці моєї душі".

Інструкція:

1. У закриту дістати карти – відповіді на такі запитання:

- Як виглядає мій страх?

- Що я відчуваю під час свого страху?

- Яка причина мого страху?

- що мені заважає подолати мій страх?

- Що допомагає?

- Що буде зі мною, якщо я свій страх не подолаю?

- Що буде зі мною, якщо я свій страх подолаю?

2. Після аналізу карт (відповіді можно записати), з ресурсної колоди  дістати в закриту 3 карти-ресурси, які допоможуть подолати страх.

 МАК колода "Господар страху" ТУТ

МАК колода "MЕMORY" ТУТ

Якщо виникають питання, труднощі – ви завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓

Текст цієї публікації скопійовано з Інтернету або з інших відкритих джерел.

Немає коментарів:

Дописати коментар