ПРОДОВЖЕННЯ
Намистинки і К °
Звичайно, всі чули
про ґудзики, квасолини і інші дрібні предмети, які ЛОР-лікар дістає з вух, носа
або дихальних шляхів малюків. Напевно, ви думаєте, що це доля крихітних нетяма,
які ще не розуміють, що так робити "ай-ай-ай"? Але так далеко не
завжди. Крихти можуть засунути собі що-небудь в ніс або вухо, швидше за все,
випадково, неусвідомлено, а ось 3-6 річна дитина зробить це абсолютно свідомо,
і причини будуть дуже різні. Малюк росте, стає більш розумним і винахідливим,
розширюються сценарії його рольових ігор, посилюється пізнавальний інтерес до
навколишнього світу і собі самому. У однієї чотирирічної
дівчинка знайшли в носі велику намистину, яку вона засунула туди з цікавості: "А що
станеться з моїм носом, якщо я так зроблю? Чи зможе він дихати?" На щастя,
нічого статися не встигло. Ця ж дівчинка, граючи в лікарню, складала в рот
ґудзики "начебто таблетки". І чим розвинену уяву, тим винахідливішими
можуть стати вчинки дитини. І марно ховати від нього всі дрібні предмети в
будинку (та це й неможливо). Подібні дії убезпечать грудничка, але не врятують
спритного, всюдисущого п'ятирічку. Спосіб боротьби з такими
горе-експериментаторами один. Необхідно чітко і зрозуміло пояснити дитині
можливі наслідки таких експериментів, але не шляхом залякування, а ґрунтуючись
на знаннях про своє тіло і його функціях. І чим раніше ви почнете такі розмови,
тим краще. Адже навіть трирічний малюк здатний зрозуміти елементарні основи
фізіології. Але пояснюйте все це не тоді, коли "грім грянув вже", а
для профілактики. І стосується це не тільки сторонніх тіл, але і абсолютно всіх
інших правил безпеки. Для того щоб все дохідливо пояснити дитині, знадобиться
дитяча енциклопедія про людину з хорошими реалістичними картинками, але підійде
і дорослий медичний атлас (саме по ньому ми з дітьми і вивчаємо будову нашого
тіла). Розкажіть маляті про дихальній системі, про те, як ми дихаємо, як
важливо, щоб дихальні шляхи залишалися вільними для проходження повітря і до
яких сумних наслідків може призвести зупинка дихання. І що відноситься це не
тільки до намистин і ґудзиків, а й до всіляких ігор з одяганням кульків на
голову і ременів або поясів на шию ("я собачка і буду ходити на
повідку"). Не забудьте поговоріть з дитиною та про орган слуху, розгляньте
його пристрій і розкажіть про те, як сумно для людини не чути спів птахів, шум
вітру та дощу, музику, голоси близьких людей. Адже саме до цього може призвести
засування у вуха паличок, сірників, горошин та інших предметів. Аналогічно
розповідайте і про наслідки інших необдуманих вчинків.
ДАЛІ
Немає коментарів:
Дописати коментар