Абетка кольорів. Це те, з чого починається робота арт-терапевта. Кожна людина має свою гамму улюблених кольорів. Перед наступною вправою створи свою власну абетку.
Карта цілі.
Мета: діагностика суб'єктивного сприйняття своїх
стратегій цілепокладання.
Як у школі робимо контурну картку.
Завдання:
1.Дозволяє людині самій розшифрувати свої стратегії ,
цілі.
2.Визначення емоційного тла, яким супроводжується
просування клієнта до мети.
3. Прояв у свідомості можливих варіантів оптимізації.
Інвентар: лист А4, кольорові олівці, простий олівець,
ручка.
Вікові рамки застосування: від 8 років та старше.
• Прикладаємо долоню до листа та обводимо свою руку.
• Уявіть, що це контурна карта – заповніть змальовану
руку всіма можливими краєвидами всередині руки. Чим більше тим краще! (Гори,
рівнини, річки, ущелини, водоспади, льодовики, пустелі, ліси, галявини, моря,
океани).
• Позначте пункт, який має початок і кінець.
• Пропишіть умовні позначення.
• Зіставте їх з емоціями.
• Позначте точку початку руху на маршруті літерою П.
• Ціль прапорцем
• Визначте, на якому етапі шляху ви зараз.
Зауважте свої почуття, емоції, які піднімаються у вас при
взаємодії з тим чи іншим ландшафтом. (10 хвилин)
Позначення на карті кожен розшифрує сам.
Там можуть бути будь-які ландшафти.
Льодовики, пустелі, ліс, озеро, струмок, річка, гори,
пустелі, трави, кактуси, квіти.
Взяти аркуш ще 1 аркуш А4 виписати, які є ландшафти і
справа асоціації з цими ландшафтами, почуття та емоції. На всій карті не лише
за маршрутом. На карті нічого просто так не з'являється, кожен елемент щось
означає.
Аналіз.
1. Характер маршрут говорить про те, як людина вміє
ставити цілі і досягати їх. Друге, вигадувати собі перепони та їх долати.
2. Вид маршруту може показати, наскільки важливою є мета
для клієнта, по-друге, певний зріз життєвих стратегій на шляху до мрії. Наприклад. Маршрут проходить, але ніяк не
перетинається із метою. Я – процесник. Я можу забути про мету. Запит, з яким
прийшла людина, розмитий.
3. Якщо ви зобразили всі ландшафти – ви творча
особистість, ні – то виконавець.
4. Вхід і вихід збігається – людина приходить до того, з
чого почала, але вже на рівень вище.
5. Які емоції ви випробували, перш ніж досягли мети?
6. Вхід унизу вихід угорі, людина йде від практики до
теорії, і відповідно, якщо вхід зверху, вихід унизу – то навпаки.
7. Вхід ліворуч, вихід праворуч – людина доводить до
кінця, але сильно турбується на початку.
8. Вхід праворуч, вихід ліворуч – розвинена інтуїція,
почуття нового.
9.Які емоції ви
випробували за маршрутом досягнення мети.
10. Що ви можете сказати про маршрут просування до мети?
11. Що ви можете
сказати про себе?
12. Що залишилося
поза маршрутом і як ви можете пояснити їх?
Напишіть есе: «Ця подорож мені підказала, що…»
Звертайте увагу на те які кольори в вашій карті
використані найбільше.
Якщо вам сподобався даний матеріал і цікаво разом зі мною поринути в Арт- терапію, прошу підписатися на мене буде ще багато цікавих статей 😉
Немає коментарів:
Дописати коментар