Техніка «Чого він боїться?» (3-6,5 років)
Мета: діагностика та корекція страхів.
Матеріали: будь-яка колода карт на вибір «Монстрики почуттів» ТУТ, «Персоніту» ТУТ, та ін плюс колода ЕККО, папір олівці.
Пропонуємо дитині послухати казку, допомогти їй її
довести і зробити для неї ілюстрацію з карт. Починає розповідати казку про
хлопчика чи дівчинку, або істоту, яка жила у своєму світі, але дуже схожа на
нашу з машинами та містами, з дитячими садками та магазинами…
«Жив(а) був(а) хлопчик(дівчина) істота(назва) далі N,
Вибрати картку для N (вибирає дитина)
щоранку він ходив до дитячого садка разом
(Тут просимо дитину допомогти розповісти)…………
Вибрати карту для того з ким ходить у сад (що б дитина не відчувала себе самотньою коли будемо вибирати страх)
Чи подобалося ходити в садок?.............N ходив у
садок, а потім повертався додому де були……………..
Вибрати карти тих хто був удома (щоб дитина відчувала себе захищеною) і думав про те, що вона сильно боїться ……………..
І ось тут починається корекція.
Вибрати карту страху (екко щоб конкретно не візуалізувати дитині страх, що це проходило більше лише на рівні почуттів)
Нехай дитина кладе карти там, де сама вважає за потрібне.
Варіанти корекції: 1. Пошкодувати страх ….Все абсолютно всі чогось бояться і страх теж (це прийняття себе у страху, зняття почуття провини).
Запитання: Чого чи кого боїться страх?
(можна
не пройти). Якщо йде ... вибрати картку того чого боїться страх. Що
відчуває страх, коли з'являється? Яким він стає (маленьким, смішним, зморщеним, без руху та ін.) Коли він такий N
його шкода? Що відчуває N коли страху погано? Що хочеться, щоб зі страхом
сталося? Що можна зробити?
Варіант 2. Висміяти страх. Страх боїться коли з нього сміються. Тут можливе малювання. N стає сам чарівником, або знаходить чарівний предмет для того, щоб перетворити страх на щось смішне. Можна вибрати карту чарівного предмета. Можна придумати заклинання. Запитання: На що можна перетворити страх? Що йому можна додати? (Смішні вуха, хвіст порося, очі зменшити до бусинок та ін.)
Варіант 3. Пошук союзників (захисників) боротьби зі страхом. Цей варіант можна поєднувати з іншими. Пропонується подивитися на ті персонажі, які лежать з початку казки (швидше за все це будуть батьки та бабусі з дідусями).
Запитання: Хто може виступити твоїм помічником у боротьбі зі страхом? (Це теж діагностично, до кого більша довіра) Їм теж можна знайти чарівний предмет, який вони будуть використовувати у боротьбі чи висміюванні страху.
Наприкінці N може знайти (директивно підкладений психологом) якийсь амулет, сувій, річ, яка
означатиме нагороду та символізувати Сміливість та перемогу.
Важливо запитати, як себе зараз відчуває N? Чи радісно йому, чи відчуває він, як прокинулася в його тілі сміливість, якого вона кольору, де вона прокинулася, можна заякорити цей стан.
Якщо виникають питання, труднощі – ви
завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓
Текст цієї публікації скопійовано з Інтернету або з інших
відкритих джерел.
Немає коментарів:
Дописати коментар