Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

Мак к роботі з дітьми

                                      МАК у роботі з дітьми дошкільного віку


Використання метафоричних асоціативних карт набуває все більшої популярності серед психологів у роботі з дітьми. Дітям дуже часто не вистачає слів, щоб описати свої почуття, події в них у житті, а яскраві, барвисті картки викликають у них великий інтерес і вони із задоволенням їх розглядають, розповідають про те, що бачать на картинці, знаходять у своєму досвіді подібні ситуації , почуття.

Особливості використання МАК із дітьми?

Використовувати метафоричні карти можна тоді, коли дитина здатна розповісти про те, що бачить на карті. Це приблизно з 4,5 – 5 років. Звісно, всі діти різні. Зважаємо на цей момент.

Не варто пропонувати карти, якщо у дитини дефект мови, і ви не зовсім добре розумієте те, що він каже. Ваші перепити дратуватимуть і злитимуть дитину. Робота просто не вийде, результату ви не побачите.

Абстрактні колоди у роботі з дошкільнятами не використовуються. Але їх можна використовувати як стимульний матеріал.

Правильно ставимо запитання та дуже уважно слухаємо. Уточнюємо, повторюємо, не перебиваємо, не нав'язуємо своє бажане.

Включаємо власні щирість та інтерес до розповіді дитини. Діти дуже чутливі, формальність у роботі психолога неприйнятна.

Залежно від віку дитини, а також часу, що відпущено на зустріч з нею, кількість карток повинна бути обмежена. Ви можете відібрати ті карти, які на вашу думку, відповідають поставленому завданню. Тільки з дітьми старшого шкільного віку використовую всю колоду. З малюками та дітьми дошкільного віку достатньо 15 карток.

Якщо ви пропонуєте дитині вибрати одну карту, а вона вибирає 2 або 3, дозвольте їй це зробити, але обов'язково запитайте, чому їй так важко вибрати одну з них. А якби довелося взяти з собою лише одну, то яка б із цих трьох залишилася з тобою?

У яких напрямках можна працювати із МАК?

-         Діагностика, тобто. збір інформації про дитину та її проблему.

-         Розвиток когнітивних процесів.

-         Розвиток емоційної сферы.

-         Робота з дитячо-батьківськими стосунками.

Запитання для роботи з дітьми

У роботі з дітьми дуже важливо вміти ставити правильні питання, інакше гарні картинки залишаться лише картинками. Ось деякі питання, які можна використовувати в роботі з дітьми:

      - Що зображено на карті?

-         Хто головний герой?

-         Як ти вважаєш, що відчуває герой на картинці? Як ти це зрозумів?

-         Чи бувають у тебе такі почуття? У яких ситуаціях ти відчуваєш ці почуття?

-         Що головному герою допоможе подолати його труднощі?

-         Як би ти вчинив дома цього героя?

-         З чого все почалося?

-         Як ти думаєш, що буде далі?

-         Таких питань може бути набагато більше. Головне, щоб вони були зрозумілі дитині.

Які колоди карт можна використовувати з дітьми?

Анібі (Ізраїль)



Дитя та звір (Ізраїль)

Правда тобі казали, що... (Ізраїль)

Дельфіни (Ізраїль)



Сезам (Ізраїль)

Єжкіні казки (Україна)



Велика маленька Я (Україна)

Персоніту (Німеччина)

Сага (Німеччина)

Міфи (Німеччина)

1001 (Німеччина. Деякі зображення дітям можуть бути не зрозумілі, наприклад зображення кальяну, бажано спочатку підготуватися та відсортувати "зайві зображення")

Морена (Німеччина. Ця колода, по суті дуже ресурсна, можливо і в дитячому консультуванні теж буде затребувана)

Коуп (Німеччина) Рекомендують для роботи із підлітками.


Техніки для роботи з дітьми 👉💬

 

 Якщо виникають питання, труднощі – ви завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓

Текст цієї публікації скопійовано з Інтернету або з інших відкритих джерел.

Немає коментарів:

Дописати коментар