Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

Маскотерапія /практикум

                                         Техніка «Створення маски»


Мета
: розвиток самозацікавленності, усвідомлення багатогранності «Я» в системі відносин з оточуючим світом, самоприйняття, розвиток рефлексії.

Вікові обмеження: 16 +

Обладнання: папір А4, папір, олівці, фарби, пензлики, ножиці, клей.

Тривалість виконання: 20 хв.

Форма роботи: індивідуальна.

Вид арт-терапії: маскотерапія.

Інструкція:

Клієнту пропонується створити маску, як символ образу, що відображає позитивні та негативні сторони особистості, які бачить оточення. На аркуші паперу необхідно намалювати овал обличчя, очі, рот і, використовуючи доступні мате ріали, створити маску, яка є уособлення презентації «Я» зовнішньому світу.

Орієнтовний перелік запитань для рефлексивного аналізу:

– Які емоції та почуття супроводжували процес створення маски?

– Чи було складно створювати маску?

– Що це за маска?

– Як би Ви її назвали?

– Опишіть її особливості.

– Що бачать інші, коли дивляться на маску?

– Що маска транслює їм?

– Що маска хотіла б показати?

– Що маска не хоче показувати?

– Чого боїться маска?

– Яке основне бажання маски?

– Коли Ви одягаєте маску, які переживання з’являються?

– Де Ви носите цю маску?

– Від чого вона Вас захищає?

Деякі аспекти інтерпретації:

Ця техніка допомагає дослідити архетип «Персона», як міф

людини про саму себе, що транслюється суспільству. Важливими аспектами інтерпретації є тип і вид маски, а також наявність чи відсутність очей (якщо відсутні – «Я нічого не хочу бачити»), відсутність роту («Я можу тільки показувати обличчя і нічого не можу сказати»). Якщо в масці комфортно, то вона успішно виконує свою роль, якщо ні – її потрібно позбавлятися. Якщо маска невдала, то вона далеко прихована і не здатна бути контрольованою особистістю.

 

 Якщо виникають питання, труднощі – ви завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓

Текст цієї публікації скопійовано з Інтернету або з інших відкритих джерел. 

Немає коментарів:

Дописати коментар