Блог методиста, вихователя, психолога Кондрат'євої Наталії Миколаївни

Робота з притчами

                                                  Алгоритм роботи з притчами.


1️. Після прочитання визначте основний задум однією пропозицією. Іноді притчі явно не виражають суть або головну думку - знайдіть її.

2. Подумайте, чим ця притча/казка вас "зачепила". Як це стосується вас?

3️. Пошукайте паралелі з вашим життям, із життям ваших близьких. Знайдіть якнайбільше прикладів.

4️. Подумайте, як ці усвідомлення вплинули на вас. Як ви можете використовувати їх з максимальною користю. Можливо навіть щось змінити у своєму житті.

5. Запишіть ваші інсайти та висновки.

От і все. Мені притчі іноді нагадують метафоричні карти. Кожен побачить при розборі свій образ та свій сенс. Спробуйте попрацювати з ними у такому ключі.

Етапи опрацювання Притчі...

Перший етап передбачає неквапливе, продумане читання тексту притчі. Пам'ятайте, щоб зміст її краще осмислювався в голові будь-якого іншого слухача, необхідно включити весь свій багаж привабливого та емоційного оповідача (голос, інтонація, паузи, тембр, дикція, жестикуляція, міміка, пози тощо)

Другий етап - це читання притчі з обговореннями. Тобто читання поєднується з питаннями з прочитаних фрагментів. В ідеалі по завершенню другого читання, мають бути запропоновані  два універсальні, свого роду "майстер-ключ": 1) Як ти вважаєш, в чому полягає основна ідея/думка цієї притчі? 2) Якби ти був автором, то як би назвав свою притчу?

Нарешті, третій етап - передбачає вибудовування асоціативного ряду, включаючи різні види мислення.

 Наприклад:

Уявіть, що ви художник і повинні до цієї притчі намалювати сюжет. Що б ви зобразили? Картинок може бути від 1 до 3. Більше не варто.

Чому тебе навчила ця притча? Взагалі-то зазвичай намагаються домогтися виділення однієї головної думки. Але іноді можна проводити Мозковий штурм, і трапляється так, що іноді в одній притчі знаходиться до 10 і більше корисних висновків. Втім, з урахуванням мозкового штурму, можна насамкінець запитати: А все-таки яка думка є найбільш значущою?

Притчі - лише один з інструментів, які використовує у роботі психолог. Але цей інструмент має необмежені можливості. Кожна притча - вираз духовного досвіду людей, який сприймається відразу на кількох рівнях: інтелектуальному, емоційному, ментальному. Спробуйте попрацювати з ними у такому ключі.

Розглянемо пласти «айсберга притчі»

Притча у роботі психолога

1. Функціональний пласт - найвищий. Це те, що лежить на поверхні, та верхівка, яку видно клієнту (він чує вашу притчу). Власне, це знайомство з притчею (почув, прочитав і т. п.).

2. Фізіологічний пласт. До нього відносяться ваші жести при розповіді притчі (пересування в момент оповідання, поза, руху рук, долонь тощо).

3. Психологічний пласт (цільова діагностика). Тут мається на увазі вплив притчі на психіку людини (розвиток пам'яті, уваги, мислення, уяви).

4. Особистісний пласт - це те, що відноситься до оточеного результату, що призводить до особистісного розвитку того, хто слухає (чув) притчу. Цей результат проявляється значно пізніше за знайомство з притчею.

 Спираючись на цей алгоритм спробуйте попрацювати з притчею.

У мільйонера беруть інтерв'ю:

— Скажіть, у чому секрет вашого успіху?

— Терпіння, мій друже, терпіння.

— Але я можу назвати тисячу речей, де не допоможе жодного терпіння.

- Наприклад?

— Носити воду у решеті.

— Ви не маєте рації, просто треба взяти решето та мати терпіння дочекатися зими.

 

 Якщо виникають питання, труднощі – ви завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓

 Притчи 👉👉💬

Немає коментарів:

Дописати коментар