Алгоритм роботи з притчами.
1️. Після прочитання визначте основний задум однією пропозицією. Іноді притчі явно не виражають суть або головну думку - знайдіть її.
2. Подумайте, чим ця притча/казка вас "зачепила". Як
це стосується вас?
3️. Пошукайте паралелі з вашим життям, із життям ваших
близьких. Знайдіть якнайбільше прикладів.
4️. Подумайте, як ці усвідомлення вплинули на вас. Як ви
можете використовувати їх з максимальною користю. Можливо навіть щось змінити у
своєму житті.
5. Запишіть ваші інсайти та висновки.
От і все. Мені притчі іноді нагадують метафоричні карти.
Кожен побачить при розборі свій образ та свій сенс. Спробуйте попрацювати з
ними у такому ключі.
Етапи опрацювання Притчі...
Перший етап передбачає неквапливе, продумане читання
тексту притчі. Пам'ятайте, щоб зміст її краще осмислювався в голові будь-якого
іншого слухача, необхідно включити весь свій багаж привабливого та емоційного
оповідача (голос, інтонація, паузи, тембр, дикція, жестикуляція, міміка, пози
тощо)
Другий етап - це читання притчі з обговореннями. Тобто
читання поєднується з питаннями з прочитаних фрагментів. В ідеалі по завершенню
другого читання, мають бути запропоновані
два універсальні, свого роду "майстер-ключ": 1) Як ти вважаєш,
в чому полягає основна ідея/думка цієї притчі? 2) Якби ти був автором, то як би
назвав свою притчу?
Нарешті, третій етап - передбачає вибудовування
асоціативного ряду, включаючи різні види мислення.
Наприклад:
Уявіть, що ви художник і повинні до цієї притчі
намалювати сюжет. Що б ви зобразили? Картинок може бути від 1 до 3. Більше не
варто.
Чому тебе навчила ця притча? Взагалі-то зазвичай
намагаються домогтися виділення однієї головної думки. Але іноді можна проводити
Мозковий штурм, і трапляється так, що іноді в одній притчі знаходиться до 10 і
більше корисних висновків. Втім, з урахуванням мозкового штурму, можна
насамкінець запитати: А все-таки яка думка є найбільш значущою?
Притчі - лише один з інструментів, які використовує у
роботі психолог. Але цей інструмент має необмежені можливості. Кожна притча -
вираз духовного досвіду людей, який сприймається відразу на кількох рівнях:
інтелектуальному, емоційному, ментальному. Спробуйте попрацювати з ними у
такому ключі.
Розглянемо пласти «айсберга притчі»
Притча у роботі психолога
1. Функціональний пласт - найвищий. Це те, що лежить на
поверхні, та верхівка, яку видно клієнту (він чує вашу притчу). Власне, це
знайомство з притчею (почув, прочитав і т. п.).
2. Фізіологічний пласт. До нього відносяться ваші жести
при розповіді притчі (пересування в момент оповідання, поза, руху рук, долонь
тощо).
3. Психологічний пласт (цільова діагностика). Тут мається
на увазі вплив притчі на психіку людини (розвиток пам'яті, уваги, мислення,
уяви).
4. Особистісний пласт - це те, що відноситься до оточеного
результату, що призводить до особистісного розвитку того, хто слухає (чув)
притчу. Цей результат проявляється значно пізніше за знайомство з притчею.
Спираючись на цей алгоритм спробуйте попрацювати з притчею.
У
мільйонера беруть інтерв'ю:
—
Скажіть, у чому секрет вашого успіху?
—
Терпіння, мій друже, терпіння.
—
Але я можу назвати тисячу речей, де не допоможе жодного терпіння.
-
Наприклад?
—
Носити воду у решеті.
— Ви
не маєте рації, просто треба взяти решето та мати терпіння дочекатися зими.
Якщо виникають питання, труднощі – ви завжди можете звернутися до мене і ми разом розберемо. 💓
Притчи 👉👉💬
Немає коментарів:
Дописати коментар